وزیر سیب زمینی فروش دولت دست از سر دامداران بر نمی دارد

وزیری که کار وزارتخانه را به فروختن مستقیم مرغ و سیب زمینی تقلیل داده است به اقدامات تخریبی خود علیه دامداران ایرانی ادامه می دهد.

به گزارش تحریریه، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که کار وزارتخانه متبوع خود را به فروختن مستقیم مرغ و سیب زمینی تقلیل داده است به اقدامات تخریبی خود علیه دامداران ادامه می دهد. 

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک با تحلیل غلط از بازار؛ گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی مافیای گوشت به حدی قیمت در بازار داخل را بالا بردند که دولت مجبور به واردات ۱۰ هزار تن گوشت شد که این تصمیم به صنعت دامپروری ضربه وارد کرد.

افزای قیمت گوشت به تورم ربط دارد و مافیای همه جا حاضر در نگاه مسئولان که تمام فهم غلط و بی کفایتی خود را به آن نسبت می دهند ریشه مشکل نیست. 

درحالیکه در سال 1392 قیمت گوشت قرمز تقریبا 30 هزار تومان بوده است، قیمت آن هم اکنون به مرز 200 هزار تومان رسیده و افزایش قیمت بیش از 500 درصدی را تجربه کرده است که تقریبا نصف افزایش قیمت در سایر کالاها است و برای اینکه صنعت دامداری کشور نابود نشود قیمت گوشت قرمز باید به حدود 300 هزار تومان برسد و سرکوب قیمت گوشت با واردات انبوه، ضمن پر کردن جیب دلالان اصلی که شبکه های مرتبط با واردات رسمی هستند، دامداران را ورشکسته می کند.

مسئولان کشور انتظار دارند تورم به مدت 4 سال پیاپی بالای 40 درصد باشد، اما قیمت ها افزایش نیابد و با مشاهده هر افزایش قیمتی در بازار کالاهای و خدمات متعجب شده! و به سراغ راهکار دم دستی و پولساز واردات(برای جریان های رانتی) می روند. 

اگر دولت به دنبال کمک به معیشت مردم است، راهکار آن در سرکوب درآمد کشاورزان بی نوای ایرانی که رسانه و تریبون برای اعتراض ندارند، قرار ندارد. بلکه ریشه آن در کنترل تورم و جبران قدرت خرید نابود شده مردم است. درحالیکه صنعت رانتی فولاد قیمت های خود را بالاتر از قیمت های جهانی! عرضه کرده است و هرگز از طرف دولت با واردات تهدید نمی شود، اما کشاورزی کشور با ابزار واردات به بهانه کنترل قیمت! به موازات حفظ تورم بالا! در حال مرگ به سر می برد.

سیدجواد ساداتی نژاد که با لابی های سنگین و بدون سابقه مناسب به وزارت جهاد کشاورزی رسیده است، این وزارتخانه را به پاتوق مدیران افراطی اصلاح طلب برکنار شده از بخش های دیگر در دوران حسن روحانی تبدیل کرده و اعتقاد کامل به سیاست قیمتی محصولات کشاورزان دارد که کشاورزی و دامپروری ایران را نابود خواهد کرد. 

پایان/

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      12 0
      آفرین
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 3
      نویسنده این مقاله خودش می دونه چی گفته میگه گوشت بکنید کیلوی سیصد هزار تومان خوبه آنوقت کی بخره چرا الان با ارز سی هزار تومان یک بسته گوشت یک کیلویی تو ترکیه صد هزار تومان هست سال بعد هم بگیم به خاطر تورم گوشت بشه چهارصد هزار تومان چرا این سوبسید ها نمی بینید آیا تو ترکیه بنزین یا گازوئیل هم قیمت ایران هست آیا قیمت کارگر در ترکیه برابر ایران هست آیا... سیستم دامپروری مشکل اش عدم تهیه خوراک دام با روش های مکانیزه جدید و عدم وجود مدیریت علمی و عدم استفاده از سیستم های جدید هست آیا می دانی که در بعضی از مناطق استان هرمزگان سالانه چندین بار می شود یونجه و سایر محصولات کشاورزی جهت تهیه خوراک دام برداشت کرد
      • روح الله IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
        1 0
        تو ترکیه جو کیلویی چنده نهاده دامی چطوره فقط گوشت تا تکونی میخوره زود دادتون بالا میره حاضرید ی شبه۲۰میلیون پراید گرون بشه بخرید اما برا گوشت صدابلند کردن زیاد به خدا دردی که عشایر میکشن هیچ کس تو جامعه نمیکشه توگرما۵۰درجه وسرمای زیر صفر تو بیابون زندگی کردن....؟
    • رضا حسن زاده اصل IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      درود بر شما! واقعا حرف دل کشاورزان و دامداران را می‌زنید.در این چند سال این قشر زحمت کش را نابود کرده اند.